SHIPBUILDING [NEW]

Shipbuilding-2020

Scheepsbouw van ontwerp tot oplevering

Wij ontwikkelen en bouwen geavanceerde, specialistische werkschepen tot een lengte van ongeveer 35 meter. Dit doen we met aluminium of staal. We bouwen naar eigen ontwerp, maar ook bouwen naar een ontwerp van derden is mogelijk.

Onze schepen onderscheiden zich door uitstekende vaareigenschappen, extreme zeewaardigheid en een zeer goede stabiliteit. Dit gaat allemaal schuil onder een robuust uiterlijk. Natuurlijk bouwen we onder de keuringseisen en vlaggenstaateisen die van toepassing zijn voor jouw schip.

Het hele proces van de scheepsbouw voeren we in eigen beheer uit op onze scheepswerf in Lauwersoog. Ook de complete inbedrijfsstelling houden we in eigen hand. En dat zorgt er voor dat we slimmer en beter kunnen bouwen. Het resultaat: een efficiënt en bedrijfszeker schip.

Voorbeelden van de schepen die we bouwen zijn crew tender vessels voor de offshore windindustrie, pilot vessels, specialistische survey- en onderzoeksschepen, taxiboten en autonome vaartuigen. Dit doen we voor zowel private opdrachtgevers als overheidsbedrijven.

Next Generation scheepsontwerpen

Endurance-sea

NG Endurance

Crew Tender Vessel (CTV)

Lengte:
Personen:
Brandstoftype:
Brandstofreductie:
Design:

27,27 meter
31 PAX
diesel, HVO
20%
Monomaran

Endurance-sea

NG Endurance

Survey & Hydrographic

Lengte:
Personen:
Brandstoftype:
Brandstofreductie:
Design:

27,27 meter
31 PAX
diesel, HVO
20%
Monomaran

profiler-800-600

NG Profiler

CTV, Survey & Hydrographic

Lengte:
Personen:
Brandstoftype:
Brandstofreductie:
Design:

27,27 meter
31 PAX
diesel, HVO
20%
Monomaran

Scheepsbouw volgens aangeleverd ontwerp

Mira

Pilot Vessel

Samen met onze opdrachtgever, het Nederlands Loodswezen, hebben we het ontwerp van de pilot tender ‘Mira’ geoptimaliseerd. Het resultaat? Een brandstofbesparing van 20%.

Adriaen Coenen

Research Vessel

Het onderzoeks- en ondersteuningsvaartuig Adriaen Coenen van het NIOZ heeft een diepgang van slechts 1 meter en vaart op HVO. Efficiency en reductie van onderwatergeluid waren speerpunten bij de optimalisatie van het ontwerp.

Back to top