Duurzame crew tender vessel voor windparken
Voor de offshore windindustrie ontwerpen en bouwen wij specialistische crew tender vessels. De nieuwe NG Endurance is het antwoord op de toenemende vraag naar efficiënt en comfortabel vervoer van mensen en goederen over langere afstanden naar windparken. De monomaran heeft een unieke, geoptimaliseerde rompvorm. Deze romp combineert de voordelen van een monohull met die van een catamaran. Het schip vaart in een verplicht gebied tot 100 zeemijl uit de kustlijn en kan zeer intensief worden ingezet bij slecht weer en onder zware zeecondities.
Waarom NG Endurance
- 31 pax industrial personnel
- 20% minder brandstof
- 20% meer inzetbaar
- Houdt snelheid bij hogere golven
- Comfortabel
- Multifunctioneel

Onder alle weersomstandigheden kan de NG Endurance worden gevaren en gemanoeuvreerd door middel van eenmansbrugbesturing, de ‘Navigator’. Hierdoor heeft de NG Endurance zicht rondom voor de kapitein. De NG Endurance is zowel op volle snelheid als langs een schip/kade of tegen de paal zeer wendbaar. Ze zorgt voor een veilige in- en ontscheping van bemanningsleden en industriële arbeiders in schip-tot-schip operaties of schip naar windmolenparken in zeeën tot 2,5 m. golfhoogte.
Mogelijke lay-outs paxruimte
- 31 pax
- Vergaderconfiguratie
- Survey-configuratie
- EHBO

Specificaties
Lengte: 27,27 m
Lengte romp: 26,25 m
Lengte waterlijn: 25,45 m
Beam overall: 9,8 m
Diepgang: 1,8 m
Full load displacement: 105 m
Snelheid: 26 knopen
Materiaal: aluminium
Motoren: 2x MAN D2862 1066 kW
Crew: 3-5
Pax: 31
Dekkraan: 10T/M
Kenmerken
- Heavy-duty boegspatbord voor veilige transfers
- Complete accommodatie op het bovendek en gemonteerd op geluiddempers, voor maximaal comfort voor bemanning en passagiers
- Eigen werkplek voor 2 landmeters op de brug; voor grotere projecten kan het pax-gebied in een andere setting worden geconfigureerd
- Geïntegreerde moonpool met een diameter van 700 mm
- Meerdere containers aan dek voor het vervoeren van materiaal
Opties
- A-frame op het achterdek met een SWL van 1500kg, reikwijdte ongeveer 2 meter naar achter- en 1 meter naar voorwaartse richting vanaf draaipunt
- Parallel hybride voortstuwing in combinatie met accu’s en waterstof brandstofcel voeding
- Speciale algemene voorzieningen voor hydrografisch onderzoek???
Classificering
Bureau Veritas Class ✠ HULL ● MACH – Light Ship / – CTV
GMDSS Area 2 100 NM
MLC 2006 Compliant